Under hvert bilde vises 3 priser : Liten, vanlig, ekstra. Størrelsen som er avbildet er i str. Ekstra. Prisene er inkl 25 % moms. Et leveringsgebyr på 110 NOK kommer i tillegg på hver bestilling ved betaling med kredittkort – VISA, MasterCard, AmEx og Diners.
EuroFlorist behandler alle kundeopplysninger konfidensielt. EuroFlorist gir ikke kundeopplysninger til tredjepart uten kundens samtykke.( For mer informasjon, les vår Personvernerklæring.)
Bekreftelse på bestillingen kommer opp på skjermen og blir sendt deg via e-post. Du kan og skrive ut en kvittering etter gjennomført kjøp.
På våre sider har vi bilder av forskjellige buketter og dekorasjoner. Butikkene tilstreber å lage et produkt som har det samme designuttrykket som vises på bildet. Men enkelte blomster kan erstattes av andre hvis den valgte blomst ikke finnes i dagssortimentet. Norge er et stort land og tilgjengeligheten av blomster er ikke like stor over hele landet.
Produkt som f.eks. vaser, gratulasjonskort, representerer tilgjengelig produktkategori i butikken. Det aktuelle produkt varierer fra butikk til butikk
EuroFlorist garanterer ikke produktdesignen for internasjonale bestillinger. Her varierer det på lik linje som i Norge.
For at våre butikker skal klare å lag din blomsterhilsen og sende den ut må vi sette noen tidsfrister for når bestillingene må være inne hos oss. På hverdager må bestillingene til firmaer gjøres før kl 10.00 Bestillinger til privatpersoner må gjøres før kl 12.00 for at vi skal garantere utsending samme dag. Det er noen avvik på dette, der kommunikasjonene er vanskelige og leveransen foregår med buss eller båt kan det være andre tidsfrister. I andre enden er det også mange butikker som tar imot bestillinger frem til ettermiddagen. På lørdager må bestillinger gjøres før kl 12.00 for at vi skal kunne behandle bestillingen og få sendt den ut samme dag
Bestillingen sendes utførende butikk fortløpende (innenfor vanlige åpningstider)etter at bestillingen er lagt inn i vårt ordresystem. Det er butikkens utkjøringsrutiner som bestemmer siste mulige bestillingstidspunkt for levering samme dag.
Leveringstidspunktet kan variere ettersom blomsterhandlerne har ulike avtaler med sine budfirmaer. Levering av din blomsterbestilling foregår vanligvis melllom 15.00 og 21.00 på ukedager og 13.00 og 18.00 på lørdager. EuroFlorist kan ikke garantere et spesifikt klokkeslett, men vil gjøre sitt beste for å imøtekomme dine ønsker.
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.
Blomster levert til en firmaadresse må bestilles senest innen kl.09.00 samme dag, vi oppfordrer til å bestille dagen før. Blomstene blir levert i løpet av dagen før kl. 16.00.
NB!! Husk å skrive riktig firmanavn i rubrikken for Firma i bestillingsformularet!
OBS!! Avvik forekommer der avstanden mellom nærmeste butikk og leveringsadressen er stor, og blomstene må sendes med offentlig kommunikasjon. Mottager blir da ringt opp og butikk og mottager avtaler levering seg imellom.
EuroFlorist garanterer ikke leveringer på søndager og bevegelige helligdager. Bestillinger med slike datoer vil bli levert enten dagen før eller påfølgende virkedag.
Bestillinger til begravelser må være foretatt senest en dag på forhånd for å garantere levering. Binderi som skal ha bånd med tekst må bestilles senest to dager for levering.
MERK: levereringer til Morsdag og Valentine kan bli levert etter kl.21.00 på hverdager og kl 18.00 på lørdager, pga store mengder bestillinger skal leveres på en dag.
Ved leveranser før jul kan det forekomme avvik i leveringstidspunkt og dato pga butikkenens lokale utkjøringsbegrensninger. Desember er blomsterhandlerens travleste måned. Butikken vurderer ordren slik at generelle julehilsner blir levert FØR jul.Dette for at man skal få effektivitet på utkjøringne og at man skal finne folk hjemme. Er det veldig viktig med rett leveringsdato, f.eks bursdager og andre viktige markeringer oppfordrer vi kundene til å skrive dette i feltet for Informasjon til blomsterhandleren i bestillingsformulæret. Bestillinger foretatt etter 21.des kan ikke garanteres levert før jul. Pga av kommunikasjon begrensninger og varetilgjengelighet kan noen leveringer bli sendt ut i romjulen. Ved store endringer vil vi så langt det er mulig informere bestiller om forsinkelsene.
Mottager bes vennligst ta kontakt butikken som har levert blomstene. Navn og telefonnummer står enten på innpakningspapiret eller adresselappen. Blomster er ferskvare og klager ang kvalitet og levering må rapporteres innen 48 timer. Eller ta kontakt med EuroFlorist og vi tar klagen videre til butikken. Klager ang uteblitt levering rettes til EuroFlorist som vil ta det videre med butikken.
Blomstene vil bli levert til mottaker av et bud, unntatt for mindre steder der eneste mulige leveringsmåte er å sende dem med buss eller ferje. Da blir mottager kontaktet og leveringssted blir avtalt.
Blomster ansees å være levert når den er levert i resepsjon på sykehus, hoteller, institusjoner og bedrifter med bemannet resepsjon. Våre bud har ikke adgang til kontorer, sykehusrom/avdelinger eller andre steder innenfor sikkerhetssperringer. Det er viktig med mobiltelefonnummer til mottager for å lette leveransen. Legg merke til at mange sykehusavdelinger ikke tillater blomster inn på rommene, blomster settes ofte på gangen og kortet overleveres til mottager
Vi leverer blomster til de fleste land i verden med noen få unntak, slik som krigssoner. Bestillingen bør være foretatt senest 1 hverdag før leveringsdato spesielt til deler av verden med stor tidsforskjell. Bestillinger håndteres i løpet av vår vanlige åpningstid. Blomsterkort og bøker kan bare leveres til Norske adresser.
Bestiller er ansvarlig for at leveringsinformasjon til mottaker er fullstendig og korrekt. Hvis det oppstår forsinkelser i leveringen pga. uriktige eller ufullstendige opplysninger (inkludert dørnummer) oppgitt av kunden, vil bestillingen ikke bli refundert.
A: Henge blomstene på døren.Budet vil vurdere om det er trygt å henge blomstene på døren og om været tillater det.
B: Levere blomstene til nabo.
C: Butikken ringer mottager og avtaler levering
Hvis bestiller har krysset av for at blomster kan henges på dør eller levert til nabo og de blir borte er EuroFlorist ikke ansvarlig for blomstene og bestillingen vil ikke bli refundert.
A: Det under bestillingen ikke ble krysset av for noen av alternativene.
Blomstene blir tatt med tilbake til butikken og mottager blir ringt for avtale om ny levering.
B: Butikken ikke får tak i mottager og EuroFlorist ikke får tak i deg som kunde for ytterligere informasjon om mottager
Sikkerheten for betaling via vår nettside er svært høy. Våre kreditkorttransaksjoner håndteres av Netgiro, et selskap i SEB gruppen. Falske bestillinger
Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt.
All nedlasting av materiale fra nettstedet foregår på egen risiko.
Vi behandler e-post og bestillinger i løpet av vår åpningstid
Mandag-fredag 09.00-17.00, lørdag 09.00-12.30.